Flat Preloader Icon

شماره تماس : 02144242906

آدرس: تهران، مرزداران، خیابان ابوالفضل، بوستان هفتم غربی، بعد از میدان لاله، پلاک4، ساختمان تتیس، واحد15-16-17

ایمیل : info@azmoonfelezpars.com

دو اولویت مهم در توسعه ظرفیت پالایشی کشور
arco
8 تیر 1400
658بازدید

دو اولویت مهم در توسعه ظرفیت پالایشی کشور

در این روزهای انتخاباتی که شعار کاندیداها عموماً به صورت کلی و بدون برنامه دقیق بیان می‌شود یکی از راهکارهایی که می‌تواند در شناخت دقیق برنامه کاندیداها مؤثر باشد شناخت اولویت‌های نامزدها پس از برگزیده شدن به ریاست جمهوری است. یعنی باید دانست که کاندیدا یک ماه و حتی یک هفته پس از برگزیده شدن چه کارهایی را در اولویت کاری خود می‌گذارد.

با توجه به اینکه یکی از محورهای مورد تاکید اکثر نامزدهای انتخاباتی بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها بوده و هست باید به طور دقیق برنامه‌ها و اولویت‌های شان برای تحقق این امر مهم اعلام شود. طبیعی است که اگر کسی به طور کلی با مفهوم اتکاء به ظرفیت داخل به منظور بی‌اثر کردن تحریم‌ها مخالف باشد بنا بر قول رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان شایسته حکمرانی بر مردم نیست.

یکی از مهم‌ترین تحریم‌ها که گلوگاه بودجه و معیشت مردم در این سال‌ها شده بود تحریم‌های نفتی بود. به صورت مشهود هم می‌توان تفاوت سطح زندگی مردم را در سال‌هایی که درآمد نفتی زیاد یا کم می‌شد را حس کرد. در نمودار زیر مشخص است که میزان درآمدهای کشور از محل صادرات نفت از سال ۹۷ که تحریم‌های اقتصادی ایران مجدد اعمال شد، ۲۷.۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

 در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

هرچند دور زدن تحریم‌ها هم یکی از راه‌های نجات‌بخش اقتصاد ایران است ولی تصور اینکه این راهی پایدار و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصاد است تصوری اشتباه است. تجربه موفق ایران هم در بحث خنثی‌سازی تحریم بنزین نشان دهنده همین مطلب است که می‌توان با اتکای به ظرفیت‌های داخلی به مقابله با تحریم‌ها رفت.

دسته بندی:

اخبار پالایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

ما به حریم خصوصی شما احترام می گذاریم و ایمیل های مهم را ارسال میکنیم

    ارتباط با ما

    تهران، مرزداران، خیابان ابوالفضل، بوستان هفتم غربی، بعد از میدان لاله، پلاک 4، ساختمان تتیس، واحد 15 - 16 - 17

    تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آزمون فلز پارس می باشد. ©

    مشاوره رایگان